...::: آژانس مسافرتی سبز گشت خاورمیانه :::...

...::: آژانس مسافرتی سبز گشت خاورمیانه :::...

معرفی تورهای گردشگری و بلیط های لحظه آخری آژانس مسافرتی سبز گشت خاورمیانه
...::: آژانس مسافرتی سبز گشت خاورمیانه :::...

...::: آژانس مسافرتی سبز گشت خاورمیانه :::...

معرفی تورهای گردشگری و بلیط های لحظه آخری آژانس مسافرتی سبز گشت خاورمیانه

در 6 ماهه اول امسال رقم خورد / سهم شیراز از گردشگران خارجی،120 هزار نفر

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: سهم استان فارس و شیراز علی‌رغم تمام داشته‌های میراثی و گردشگری و ظرفیت‌های بسیار، از کل گردشگران خارجی وارد شده به ایران ناچیز است.


سمیع‌الله حسینی مکارم در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: استان فارس و شیراز در شش ماه اول امسال تنها 120 هزار گردشگر خارجی جذب کرده، این تعداد با توجه به وجود 3 هزار بنا و محوطه تاریخی و ظرفیت‌های مذهبی و پزشکی و طبیعی موجود در فارس بسیار ناچیز است.


http://www.shiaupload.ir/images/20710747640201700611.jpg


وی با بیان اینکه استان فارس اولویت اول در بحث توسعه گردشگری است، وعده داد که تمام تلاش خود را در مسیر افزایش اعتبارات این استان به کار بندد.

حسینی مکارم با بیان اینکه در جهان یک میلیارد و 100 میلیون گردشگر در سال گذشته میلادی وجود داشته است، گفت: این تعداد گردشگر بالغ بر هزار و 400 میلیارد دلار گردش مالی ایجاد می‌کند.

وی سهم ایران از این تعداد گردشگر را 5 میلیون نفر اعلام و خاطرنشان کرد: این تعداد گردشگر 7.5 میلیارد دلار برای ایران درآمد به دنبال داشته است.


این مقام مسئول با بیان اینکه در کشور حدود 100 هزار بنا، محوطه و مجموعه‌های تاریخی ثبت شده ملی و 19 اثر ثبت شده جهانی داریم، گفت: سهم استان فارس 3 هزار اثر ثبت شده ملی و 4 ثبت جهانی است. استان فارس و شیراز با داشتن این ظرفیت باید در عرصه گردشگری بسیار بهتر باشد.


وی گفت: تا زمان پیروزی انقلاب سه اثر ثبت شده داشتیم که از این تعداد 2 اثر در فارس بود، پس از انقلاب در دوران دفاع مقدس به دلیل مشکلات موجود اقدامی انجام نشد، اما پس از آن، 16 اثر دیگر ثبت شدند که 2 اثر آن در استان فارس قرار دارد.

حسینی مکارم با بیان اینکه ایران در حوزه گردشگری سیاحتی، زیارت، سلامت و تاریخی و طبیعی، در بین 10 کشور اول جهان قرار دارد، گفت: ما به لحاظ آب مشکلات فراوانی داریم، وضعیت صنعت نیز با توجه به حضور رقبای بزرگ جهانی، مشخص است. قیمت نفت و وضعیت درآمد حاصل از آن هم با توجه به کاهش قیمت جهانی، قابل اتکا نیست؛ پس بهترین راهکار برای ارتقا وضعیت اقتصادی، توجه به گردشگری است.

او ادامه داد: اگر هر یک گردشگر حداقل 1500 دلار هزینه کند، درآمد حاصل از یک گردشگر برابر با چند بشکه نفت 50 دلاری است؟ حال اگر 40 میلیون گردشگر در سال جذب کنیم، چه درآمدی کسب خواهیم کرد.


حسینی مکارم با تصریح اینکه ترکیه در سال 2013 بالغ بر 27 میلیارد دلار از محل گردشگری درآمد کسب کرده است، گفت: گردشگرانی که ایران را به عنوان مقصد در نظر می‌گیرند، اهداف متفاوتی با گردشگرانی که به سایر کشورهایی نظیر تایلند و ترکیه می‌روند دارند.

وی جنس اغلب گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند را فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: ایران در زمینه‌های سلامت، مذهبی، تاریخی و فرهنگی می‌تواند مقصد اصلی گردشگران جهان باشد.


معاون توسعه میراث فرهنگی کشور با قدردانی از نگاه عمیق و ویژه شورا و شهرداری شیراز به مسائل گردشگری، گفت: شیراز یک مقصد بدیهی گردشگری است، اما توسعه آن نیازمند توجه بیشتر همه دستگاه‌ها است.

حسینی مکارم با بیان اینکه 10 میلیارد تومان به تخت جمشید اختصاص یافته است، گفت: برای آرامگاه سعدی اعتباری اختصاص داده نشده است و امیدواریم در برنامه سال 95 لحاظ شود.


آژانس مسافرتی سبز گشت خاورمیانه /

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.